SKAM DEN SOM GER SIG

Som många andra hälsobloggare uttrycker sig, "skam den som ger sig". Hellskotta vad jag kämpar nu alltså! Känner mig ju då också förstås fruktansvärt duktig men det är väldigt väldigt jobbigt! Prommenerar i totalt snökaos, kommer till skolan genomblöt och stelfrusen, pluggar matte hela dagarna, nära på att ge upp hela tiden för det är så fruktansvärt svårt!! Matematik c på intensivkurs i 8 veckor, smaka på den va! Prov varannan vecka, tio sidor per dag! Men har sagt till mig själv! SKAM DEN SOM GER SIG!!! jag ska klara detta! Klarade att jobba på heltid och plugga på heltid förra terminen så detta ska jag klara. Har gjort en prioriteringslista över det jag måste lägga fokus på!

- Matematiken

- Träning

- Kompisar

- Jobb

Angående vikten så går det sakta men säkert nedåt, har börjat inse att jag inte kan skjuta fram det mer nu! Nu är det 8 veckor kvar och jag har 9 kilo att gå ner. Så det är nu det gäller.
Äter en stadig frukost med ägg, yoghurt och bär och frön, mellanmål på både förmiddagen och eftermiddagen bestående av frukt och lunch antingen en sallad eller en måltidsbar i skolan. Detta för att jag inte vill ha med mig någon pinsam matlåda till skolan utan an bar går lätt och snabbt att käka! Också för att spara in på lite kalorier så jag kan äta normalt till middag, vill kunna äta det som familjen äter utan att känna ångest. På kvällen så tar jag några bitar mörk choklad. Där har ni min mat.


Träningen är promenader till och från skolan och friskis pass/gym! Iallfall varannan dag!
Håller på att få magkatarr just nu för skolan är så himla stressande, har ju en massa annat som jag måste fixa också, vaccinationer, nytt pass, nytt visakort, INTAGNINGSPROV till höstterminen! sommarjobb osv osv. Har bestämt att ta tag i allt det där på sportlovet! Då ska jag ner till göteborg två dagar också! Gå på spelning wieiei något jag får se fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0