DET GÅR BRA, DAG UT OCH DAG IN

Nu har jag supertränat 6 dagar i rad och känner att jag kommit in i ett flow! Har saker att se fram emot, London nästa vecka. Det är något som har ändrats i mig, jag ser fram emot att träna, ser fram emot nästa dag. Inget på schemat som känns jobbigt. Jag går upp, äter en god frukost, går ut och promenerar, äter lunch, skolan sen och efter de träning. Tycker det är kul att räkna matte just nu, förra veckan var det rätt tufft men nu går de helt okej. måste dock vara beredd på att det kommer bli jobbigare. Nu repeterar vi bara matte b, snart börjar vi med vad matte c really is about.. :O


Ibland kan jag få små snabba ryck att jag vill hetsäta men jag har lyckats stå emot, mår så fruktansvärt mycket bättre nu. En sak som jag och psykologen snackade om är att jag använder ju hetsätning som något att dämpa in ångest med, jag har vetat att det fungerat förut. Har mått bättre när jag får stänga in mig, ta första tuggan på mackan med massa smör och ost, en till och en till och en till. Men efter två timmar och 15 mackor senare mår man sämre än någonsin. Tror det är det jag börat förstå. Att hetsätningen är en intränad lösning, vi människor funkar så. Har jag en gång varit hungrig och sedan ätit något och stillat min hunger så vet jag ju att det fungerar, vilket gör att jag kommer använda det sättet nästa gång jag blir hungrig. Så fungerar jag när jag är ledsen, arg, frustrerad, uttråkad... jag började en gång äta för att dämpa min ångest och det fungerade, jag blev nöjd, men nu har det ju gått till överdrivt men det kopplar inte hjärnan. Den vill bara göra om det som gjorde att den mådde bra förut...


Det är faktiskt sjukt underbart att förstå en sådan sak.
<
För mig. Ett stort steg närmare en frisk kajsa.

Kommentarer
Postat av: Paula

Vad glad jag blir för din skull! Att du börjar må bättre! <3 Massa pepp och hejarop! :)

2011-01-18 @ 19:59:44
URL: http://livehealthier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0